torstai 24. syyskuuta 2009

Hehkuva kuivis

Ihoni (erityisesti kasvot) on kuin Gobin autiomaa. Niistä ei saisi kosteutta hieromallakaan. Luin, että odottavilla normaalisti rasvainen iho voi olla vieläkin rasvaisempi ja kuiva vieläkin kuivempi. Jep, tämän olen nyt saanut huomata. Tosin onhan atooppinen ihottumani myös palannut, mutta kuivuus on nyt oikein huipussaan. Olen aina käyttänyt haasteellisen ihoni vuoksi laadukasta kosmetiikkaa, mutta olen saattanut pihistellä esim. puhdistustuotteiden kohdalla ja käyttää jotain, minkä ihoni vaan hyväksyy. Nyt normaalisti hyvin sopineet tuotteet eivät näytä riittävän iholleni, joten kävin viime viikonloppuna täydentämässä varastoa mm. laadukkaammalla puhdistusvaahdolla ja superkosteuttavalla yövoiteella. Näiden tuotteiden ostosta sain kaupan päälle saman merkin pussukan, joka sisälsi ihanan tahmean huulikiilteen, kuorintavoiteen, aurinkopuuterin, pienen yleisvoiteen ja itseruskettavan voiteen. Olin aivan hössissäni, sillä niistä suhteellisen isoista kylkiäisputeleistakin riittää pitkäksi aikaa. Nyt ihoni on ollut ihottumaton, mutta edelleen kuiva. Onneksi jo astetta vähemmän, sillä kuitenkin tuntuu jo ihan hyvältä. Olen lisäksi ostanut Babyoilia, jolla voitelen vartaloni suihkun jälkeen. Ehkä näillä saan ihoni taas lähemmäs tasapainoiseen tilaan.

Sain tänään lounaalta palattuani kehuja noin 60-vuotiaalta atk-mieheltämme. Hän tokaisi, että "kylläpä sinä hehkut tänään. On oikein ilo vanhan miehen silmälle." Kiittelin kohteliaasti päiväni piristävästä kommentista. Hän jatkoi, että "ihan oikeasti, tarkoitan sitä." Olipa se kivasti sanottu. Ryntäsin heti vessaan katsomaan, näytänkö jotenkin erilaiselta kuin aamulla, mutta samat kasvot peilistä katselivat.

Hassua muuten, miten väsymys voi iskeä sekunnissa. Maanantaina neuvolassa sanoin, että oloni on ollut tosi energinen. Nyt parin viimeisen päivän aikana olen suorastaan tyrmistynyt siitä, miten paljon töiden jälkeen on väsyttänyt. Sama juttu tänään lounaan jälkeen: olisin voinut nukahtaa pystyyn. Seuraavaksi on mielenkiintoista tietää, miten hemoglobiiniarvoni on muuttunut. Neuvolan täti kehotti minua siirtymään kahden vitamiinitabletin päiväannokseen, sillä D:täkin tarvitaan kohta. Asia ymmärretty.

Ei kommentteja: